Service

 

Bezorgservice

 

Als uw aankoop te groot is om mee te nemen dan kunnen wij de aankoop tegen betaling bij u thuis bezorgen. Deze service kunnen wij u verlenen van maandag tot en met vrijdag. U verneemt van de kassière wat de kosten voor het transport zijn en rekent deze kosten direct met de aanschaf van de goederen af.

 

U weet dan van te voren op welke datum en in welk tijdvak uw bestelling wordt bezorgd. U dient wel thuis te zijn. Als u niet thuis bent, dan betaalt u ook de bezorgkosten voor een nieuwe bezorgafspraak.

 

De goederen worden ‘tot over de eerste drempel’ na de voordeur bij u thuisgebracht. De medewerkers van Stichting Ceres mogen ingevolge de Arbo wetgeving geen goederen via een trap naar boven of beneden brengen.

 

Bij een flat c.q. appartement worden de goederen ‘tot over de eerste drempel’ bij u in het gebouw gebracht en eventueel met een lift, als deze voldoende ruim is, naar uw woning gebracht. Ook daar worden de goederen niet verder dan ‘tot over de eerste drempel’ na de voordeur gebracht.

 

Heeft u een etage binnenshuis, ook dan worden de goederen alleen geleverd ‘tot over de eerste drempel’ na de voordeur. En dus niet naar een etage binnen de woning.

 

Inboedelservice

 

U kunt ons bellen voor het ophalen van overtollige huisraad/inboedel. Deze ophaalservice is van maandag tot en met vrijdag. Voor informatie en het maken van een afspraak kunt u bellen 0297 - 568 608. Nadat u een afspraak heeft gemaakt, komen de medewerkers van Ceres bij u kijken wat voor de kringloop geschikt is. De goederen die voor kringloop geschikt zijn, worden gratis afgevoerd. Eventueel willen de medewerkers goederen die niet voor de kringloop geschikt zijn, ook meenemen. Dit is echter tegen betaling. Afhankelijk van de hoeveelheid en het volume bepalen de medewerkers ter plaatse wat hiervan de kosten zijn.

 

Wijze van aanbieden:

  • Kleding in een plastic zak;
  • Kleingoed in een doos of zak;
  • Boeken in een doos;
  • Onderdelen in een doos of zak;
  • Speelgoed en spellen in een doos of zak;
  • Metalen; handzaam en maximaal 15 kg per bundel;
  • Vloerkleden in rollen gebundeld en niet zwaarder dan 15 kg.

 

Plaats van aanbieden:

  • U zorgt van te voren dat alle goederen op de begane grond geplaatst zijn;
  • Indien u woonachtig bent in een flat, dan mogen wij in verband met de Arbowetgeving uw goederen alleen via een lift afvoeren;
  • Chemisch afval, accu's, gasflessen enz. kunnen wij niet voor u meenemen. Deze kunt u zelf inleveren bij het scheidingsdepot of afvalstraat van uw gemeente.

 

Let op:

 

Woonhuis:

  • Goederen dienen op de begane grond klaar te staan. Indien goederen buiten klaar staan dan dienen deze te zijn afgedekt tegen weersinvloeden.

 

Flat/ appartementengebouw:

  • Bij aanwezigheid van een lift worden de goederen op de woonverdieping aan de voordeur opgehaald. Bij het ontbreken van een lift: worden alleen goederen opgehaald op de begane grond.

 

Algemene voorwaarden

 

  • Betaling kan uitsluitend contant of per pin. Kortingen, anders dan door aanbiedingen, worden niet gegeven. Over de prijzen kan niet worden onderhandeld.
  • Alles wat u bij Stichting Ceres koopt, is geheel op eigen risico. Wij zijn voor geen enkel aangekocht product na het verlaten van ons pand verantwoordelijk.
  • Stichting Ceres verkoopt haar goederen zonder garantie en kunnen ook niet worden geruild of worden teruggebracht, met uitzondering van geteste apparatuur (zie volgende bullet). Er wordt ook geen tegoedbon gegeven.
  • Elektrische apparaten die zijn getest (opschrift ‘Getest’), kunt u indien deze defect blijken te zijn, binnen 24 uur na aankoop retourneren. Voorwaarden die hieraan zijn verbonden:
    • u dient de originele kassabon te kunnen overleggen;
    • de sticker van de test moet op de apparatuur aanwezig zijn.
  • Elektrische apparaten zonder een sticker ‘Getest’, zijn derhalve door Stichting Ceres niet getest en vallen buiten de garantie en kunnen ook niet worden geretourneerd.
  • Er wordt op goederen geen optie gegeven en er worden geen goederen gereserveerd.
  • Alle goederen zijn in principe geprijsd. Indien een artikel niet is geprijsd, dan wordt de prijs door de kassière bepaald.
  • Indien kleding niet is geprijsd, vies of stuk is, dan wordt deze niet verkocht.
  • Kinderen jonger dan 13 jaar hebben alleen toegang onder begeleiding van een volwassene. In verband met de in het pand aanwezige trappen, mogen kinderen jonger dan 13 jaar niet zonder begeleiding van een volwassene naar de bovenverdieping of alleen op die bovenverdieping verblijven.
  • Het pand van Stichting Ceres is zowel in- als extern voorzien van camera’s. De beelden van deze camera’s zullen bij een vermoeden van of bij diefstal worden afgegeven aan de politie.
  • Van iedere diefstal zal aangifte worden gedaan bij de politie. Tevens worden de gegevens doorgegeven aan Stichting Afrekenen met Winkeldieven. De kosten van € 181,00 zijn voor rekening van de winkeldief.
  • Stichting Ceres is niet aansprakelijk voor ongevallen, verlies of diefstal van uw persoonlijke eigendommen, welke kunnen ontstaan tijdens uw bezoek aan de winkel van Stichting Ceres.
  • Grote tassen, zoals zogenaamde ‘shoppers’ en rugtassen mogen niet worden meegenomen in de winkel. U dient deze bij binnenkomst van de winkel tijdelijk af te geven bij de kassa. Vraag een klein plastic tasje voor uw waardevolle spullen, zoals portemonnee of mobiele telefoon.
  • Alle dieren, met uitzondering van zogenaamde ‘hulphonden’, dienen buiten te blijven.

 

Inleveren goederen

 

Dagelijks (zie openingstijden 'Magazijn' onderaan deze site) is Stichting Ceres geopend voor de inbreng van goederen. De goederen kunnen worden afgeven bij Stichting Ceres via de deur naar het ‘Magazijn’. Wij verzoeken u de goederen op de volgende wijze te verpakken en aan te bieden:

  • Kleding in een plastic zak;
  • Kleingoed in een doos of zak;
  • Boeken in een doos;
  • Onderdelen in een doos of zak;
  • Speelgoed en spellen in een doos of zak;
  • Metalen; handzaam en maximaal 15 kg per bundel;
  • Vloerkleden in rollen gebundeld en niet zwaarder dan 15 kg. 

 

Klachten en Complimenten

 

Al onze medewerkers doen dagelijks hun uiterste best om u als klant van Stichting Ceres zo goed mogelijk te helpen. Maar het kan altijd voorkomen dat u om welke reden dan ook, toch ontevreden bent. Het kan echter ook zo zijn, dat u juist tevreden bent als klant van Stichting Ceres.

 

Wilt u een klacht of compliment aan ons doorgeven, dan kan dat via de e-mail of per brief.

Het e-mailadres is: paulvansoelen@ceres-kringloop.nl of per brief: Stichting Ceres, t.a.v. P. van Soelen, Industrieweg 33, 1422 AH Uithoorn.

 

Naar aanleiding van uw klacht, zullen wij binnen vijf werkdagen reageren. Naar aanleiding van uw compliment, zullen wij onze medewerkers inlichten.